Forebyggelse gennem stærke fællesskaber
Fællesskab og forebyggelse er de bærende værdier for alle aktiviteter i foreningen. Både fællesskab og forebyggelse er begreber og værdier, som har rod i forsikringsforståelsen, foreningens kerne som et kollektiv og det historiske udgangspunkt tilbage til 1792.
Alle medlemmer er kunder i de fire forsikringsvirksomheder i Alm. Brand Group. Foreningen har derfor valgt, at en del af de aktiviteter, foreningen støtter, er målrettet medlemmernes/kundernes interesser samt at styrke udvikling af Alm. Brand Group.
Foreningen yder derfor støtte til konkrete projekter drevet af Alm. Brand Group inden for udvikling af forsikringsprodukter, værditilbud eller kampagner, der forebygger skader.
Uddelinger til medlems-/kunderettede formål sker i tæt samarbejde med Alm. Brand Group, og puljen er derfor ikke åben for ansøgninger.
Alm. Brand Foreningen 1792 har desuden valgt at støtte projekter, indsatser, legater og partnerskaber, som en del af en bred samfundsinteresse via filantropiske og almennyttige uddelinger.
Almennyttige aktiviteter forstår vi som aktiviteter, der er til gavn og glæde for de mange og samfundet. Også her er forebyggelse og fællesskab de bærende værdier.