Forebyggelse og fællesskab
Foreningens formål er at styrke Alm. Brand Group som en konkurrencedygtig forsikringsvirksomhed, forebygge skader samt at skabe trivsel gennem stærke fællesskaber.
Foreningens formål er at styrke Alm. Brand Group som en konkurrencedygtig forsikringsvirksomhed, forebygge skader samt at skabe trivsel gennem stærke fællesskaber.
Et aktivt ejerskab sikrer, at Alm. Brand Group - også i fremtiden - vil være en stærk finansiel koncern på det danske forsikringsmarked.
Via det aktive ejerskab arbejder foreningen for at skabe stabile og langsigtede afkast og udbytter til investorerne.
Foreningen består af en bestyrelse med otte medlemmer, som er valgt af repræsentantskabet. Repræsentantskabet er den øverste ledelse og består af 93 valgte medlemmer, som er organiseret i fem regioner. Dertil har foreningen en direktion, der udgøres af en direktør, som leder foreningens sekretariat.
Foreningens Politik for ejerskabet af Alm. Brand Group sætter retningen for uddeling af de årlige udbyttebetalinger fra Alm. Brand Group.
Foreningen støtter med op til 25 % af de årlige udbyttebetalinger til værdiskabende aktiviteter til gavn for Alm. Brand Groups kunder og dermed foreningens medlemmer.
Samtidig uddeler foreningen op til 25 % af aktieudbyttet til donationer til almennyttige indsatser og projekter, som styrker fremtidens fællesskaber.
Minimum 50 % af de modtagne udbytter bliver brugt til at konsolidere foreningens økonomi.