Alle ansøgninger bliver behandlet af foreningens bestyrelse på baggrund af indstillinger fra sekretariatet efter følgende proces:
1. Vi modtager og behandler jeres ansøgning ud fra vores vurderingskriterier. Vi kontakter jer, hvis har brug for mere viden.
2. Ansøgningen indstilles til 1. behandling i bestyrelsen.
3. Bestyrelsen behandler jeres ansøgning og sekretariatets indstilling og beslutter, om jeres ansøgning skal videre til 2. behandling eller de vil give et afslag. Hvis jeres ansøgning er gået videre til 2. behandling, vil I blive kontaktet hurtigst muligt.
4. I samarbejde med jer udarbejder vi indstillingen til 2. behandling. Ofte er der krav om yderligere bilag, og I skal give svar på et par opklarende spørgsmål. Selve ansøgningen skal som udgangspunkt ikke ændres væsentligt, medmindre bestyrelsen ønsker dette, og I er indstillet på det.
5. Bestyrelsen behandler sekretariatets indstilling til 2. behandling og træffer den endelige beslutning.
Foreningens bestyrelse behandler ansøgninger op til otte gange årligt og altid på bestyrelsesmøder, hvor mange andre emner om Alm. Brand Foreningen 1792 også bliver behandlet.
Vi har derfor ikke på forhånd fastsatte ansøgningsfrister, men hvis I bliver inviteret til at sende en fuld ansøgning, vil vi sammen aftale, hvilke af de otte årlige bestyrelsesmøder i Alm. Brand Foreningen 1792 jeres ansøgning formodentlig vil kunne blive behandlet på.
Da alle ansøgninger som udgangspunkt skal behandles på to møder, og vi skal have tid til at gennemgå jeres ansøgning grundigt inden indstilling til bestyrelsen, vil der ofte gå mellem 10 til 12 uger fra vi har modtaget jeres ansøgning, til I får endeligt svar.