Profil

Født
Start i bestyrelsen
Titel
Uddannelse

Andre hverv

Når I har modtaget en bevilling

Kommunikation er vigtigt for os

Derfor vil vi gerne udarbejde en kommunikationsstrategi og en årlig kommunikationsplan sammen med jer, når I har fået tilsagn om en bevilling. Kommunikationsaktiviteter vil være et fast punkt på vores fælles statusmøder i løbet af året.

Vi lægger vægt på, at Alm. Brand Foreningen 1792 bliver omtalt. Indsæt derfor gerne vores logo, navn og link til vores hjemmeside og gerne også link til vores LinkedIn-profil, når relevant og muligt i jeres kommunikation om uddelingen og vores samarbejde.

Hvis I skal omtale Alm. Brand Foreningen 1792, kan I beskrive os som en uddelende forening, men ikke som en fond.

Løbende dialog

Alm. Brand Foreningen 1792 lægger vægt på at have et tæt samarbejde med sine bevillingsmodtagere, og derfor ønsker vi at holde 2-4 statusmøder om året i bevillingsperioden.

Vi ønsker, at dialogen foregår i en tillidsfuld og gensidig nysgerrig tone, hvor vi er fælles om at understøtte og sikre, at formålet med bevillingen og de ønskede resultater lykkes så godt som muligt. 

Brug af vores logo

Foreningens logo skal bruges i alle sammenhænge, hvor bevillingen optræder, f.eks. på hjemmesider, SoMe, nyhedsbreve, invitationer mv. Foreningen skal ligeledes tagges ved opslag på SoMe. Ved Alm. Brand Foreningens Legat skal I bruge særligt logo.

Hvis I skal skrive vores navn og ikke kan bruge logo, skal I altid skrive vores fulde navn: Alm. Brand Foreningen 1792.

Hvis I skal omtale Alm. Brand Foreningen 1792, kan I beskrive os som en uddelende forening, men ikke som en fond. Indsæt også gerne link til vores hjemmeside og vores LinkedIn-profil.

Hvis I er i tvivl, er I velkomne til at kontakte os.

Ofte stillede spørgsmål i forbindelse med rapportering og kommunikation

Hvad vil det sige at skulle aflevere en årsrapport?

I årsrapporten til os (link) skal I afrapportere på kommunikationsplanens forskellige aktiviteter og resultater samt beskrive, om der er behov for at ændre kommunikationsstartegien. 

Hvad skal kommunikationsstrategien indeholde?

Kommunikationsstrategien skal som minimum indeholde kommunikationsstrategiske aftaler om formål, målgruppe og mål samt de overordnede budskaber og kernefortælling og eventuelt også valg af tonalitet i tekst og billeder.

Herudfra kan både I og Alm. Brand Foreningen 1792 anvende dette i versioneringer tilpasset kanaler, anledninger og modtagere mv. 

Hvad skal en kommunikationsplan indeholde?

Kommunikationsplanen skal som minimum indeholde oversigt over de aktiviteter, som er velegnede til ekstern kommunikation, f.eks. lancering af bevillingen, åbninger af nye tilbud, ny viden, brugerevalueringer, nye aktiviteter.

Der skal også indgå datoer, brug af SoMe, hvor Alm. Brand Foreningen 1792 kan tagges, jeres egne kanaler, Alm. Brand Foreningen 1792s kanaler, eksterne kanaler, film/lyd-produktioner, samt valg af afsender og modtager og godkendelsesprocesser.

Hvad er formålet med statusmøderne undervejs?

Formålet med statusmøderne er at tage eventuelle udfordringer og forandringer i opløbet og sammen vende behov for ændringer.

Forekommer der større ændringer, vil det i nogle tilfælde være nødvendigt at indstille ændringerne til foreningens bestyrelse. 

Hvad sker der, når projektet/indsatsen er fuldendt?

Når projektet/indsatsen er fuldendt, skal Alm. Brand Foreningen 1792 modtage en slutrapport samt et regnskab, som begge skal godkendes, forud for at den resterende del af bevillingen kan udbetales, og projektet afsluttes.